دسته بندی ها Blog

استاندارد های تست ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی نوین و در عین حال پر کاربرد در ساخت سازه ها در صنایع مختلف است است. برای تعیین مرغوبیت ساندویچ پانل تولید شده، آن ها را بر اساس استاندارد های تعیین شده مورد تست قرار می دهند که در این مقاله قصد داریم به برخی از این آزمایش ها که بر اساس استاندارد های ساندویچ پانل طراحی شده است اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: فروش ساندویچ پانل

 

برای تست کیفیت یکی دیگر از موارد مهم توجه به فوم به کار رفته در ساندویچ پانل است. اگر تست فوم به کار رفته در بین ورق بالایی و زیری در اولویت های اول نباشد تولید محصول به عنوان درجه دو به حساب می آید.

 

تست ساندویچ پانل بر اساس نوع ورق به کار رفته در آن

اولین مورد برای تست کیفیت ساندویچ پانل بر اساس استانداردها توجه به نوع ورقه های به کار برده شده در آن است. در تولید ساندویچ پانل از ۳ ورق گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم استفاده می شود. اخیرا تقاضا برای استفاده از فلز آلوزینک به علت کیفیت بیشتر در ساندویچ پانل زیاد بوده است و چنانچه اگر در تولید این محصول از ورق آلوزینک بیشتری استفاده شود کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

 

تست ساندویچ پانل بر اساس فوم به کار رفته در آن

در رابطه با روش تست کیفیت یکی دیگر از موارد مهم توجه به فوم به کار رفته در ساندویچ پانل است. اگر تست فوم به کار رفته در بین ورق بالایی و زیری در اولویت های اول نباشد تولید محصول به عنوان درجه دو به حساب می آید. برای تولید ساندویچ پانل از فوم های پلی اورتان، پشم سنگ و پلی استایرن استفاده می شود.

 

تست ساندویچ پانل بر اساس خاصیت ضد عایق بودن

خاصیت عایق بودن یکی دیگر از موارد مهم در تست ساندویچ پانل بر اساس استاندارها است. فوم پلی اورتان از خاصیت ضد عایقی خوبی برخوردار است و در این رابطه تست با توجه به استانداردها صورت می گیرد. در ضمن باید خاطر نشان کرد که سیستم های عنصر ساندویچ پانل با مواد هسته ای هستی مثل پلی اورتان سفت و سخت، فوم پلی استایرن اکسترود و فوم فنل رزین مورد تست قرار می گیرد. مواد و مصالح به کار رفته در این نوع پانل ها از مقاومت خوبی در برابر سیل و زلزله و باد بر خوردار است.

 

انجام تست بر روی قطعات ساندویچ پانل

از دیگر موارد، انجام تست بر روی قطعات ساندویچ پانل است. در این باره مواردی که مورد تست قرار می‌گیرند شامل طول تست نور، تست نور جایگزین، ظرفیت پشتیبانی، تست خستگی و آزمون دسترسی هستند. در هنگام خرید توصیه می شود که به گواهینامه، برگه استاندارد و همچنین به نام تولید کننده توجه کنید. در ضمن از دیگر مواردی که در تعیین کیفیت ساندویچ پانل تاثیر بسزایی دارند می توان به نکاتی از قبیل تعیین مقاومت فشاری، استحکام کششی عرضی ،خواص مکانیکی ، تست سیستم چفت و بست اشاره کرد.

 

شناسایی ساندویچ پانل مرغوب

ساندویچ پانل مرغوب با توجه به نوع جنس و کیفیت آن قابل شناسایی است. ساندویچ پانل جز مصالحی است که سال ها تولید شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و جز مصالح نوین به حساب می آید. در ضمن باید خاطرنشان کرد که ساندویچ پانل در عین سادگی بسیار پرکاربرد است و در هر شرایط اقلیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ساندویچ پانل مرغوب می‌تواند بسیاری از مشکلات در ساخت و سازها را برطرف کند و بیشترین کاربرد آن برای خانه های پیش ساخته، ویلا ها و به طور کلی سازه های پیش ساخته است.

 

شناخت تفاوت های بین ساندویچ پانل مرغوب و تقلبی

تفاوت های بسیاری بین ساندویچ پانل تقلبی و ساندویچ پانل مرغوب وجود دارد که در این باره کسب اطلاعات مفید و کافی از نحوه تولید و استانداردهای به کار رفته در آنها می تواند به شما کمک کند که ساندویچ‌ پانل مرغوب را تهیه کنید به همین دلیل لازم است که در هنگام خرید ساندویچ پانل سعی کنید که اطلاعات کافی به دست بیاورید تا بتوانید ساندویچ‌ پانل مرغوب را شناسایی و متناسب با نیاز خود آن را تهیه کنید. ساندویچ پانل در سه مدل دیواری، سقفی و سردخانه ای تولید می شود که کاربرد این مصالح نیز بیشتر در ساخت کانکس، کارگاه ، سردخانه و هتل و غیره است.

 

بیشتر بدانید: مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل

 

انجام تست بر روی قطعات ساندویچ پانل از دیگر موارد مهم است که در این باره مواردی که مورد تست قرار می‌گیرند شامل طول تست نور، تست نور جایگزین، ظرفیت پشتیبانی، تست خستگی و آزمون دسترسی هستند.

 

نتیجه گیری

استفاده از پانل مرغوب می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به سازه ها را برطرف کند برای رسیدن به این مرغوبیت در تولید پانل باید یک سری استانداردهای رعایت شود و در نهایت پس از تولید آنها باید بر اساس این استاندارد ها مورد تست قرار بگیرند.

برخی از این استاندارد ها برای تست پانل عبارت اند از نوع ورقه های به کار برده در آن، فوم به کار رفته در آن ها، خاصیت عایق بودن و تست کیفیت که شامل تست نور، تست نور جایگزین، ظرفیت پشتیبانی، تست خستگی و آزمون دسترسی می شود، است. همانطور که در متن اشاره شد ساندویچ پانل در سه مدل دیواری سقفی و سردخانه ای تولید می شود و کاربرد این مصالح نیز بیشتر در ساخت کانکس، کارگاه ، سردخانه و هتل و غیره است و لازم است که در هنگام خرید ساندویچ پانل اطلاعات کافی از نوع با کیفیت آن ها به دست بیاورید تا بتوانید ساندویچ‌ پانل مرغوب را شناسایی و متناسب با نیاز خود آن را تهیه کنید.

 

شرکت کبیر پانل تولید کننده مدل های مختلف ساندویچ پانل با کیفیت مرغوب و استاندارد است. شما می توانید برای سفارش ساندویچ پانل و قطعات مرتبط با آن با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

Rate this post

آخرین مطالب

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک، نوعی پانل پیش‌ساخته است که از دو ورق آلوزینک در دو طرف…

2 ماه قبل

مقایسه ساندویچ پانل باکیفیت و نامرغوب

کیفیت ساندویچ پانل از جمله موارد ضروری و مهم است که باید هنکام تهیه، به…

2 ماه قبل

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان یکی از مواد عایق‌کننده رایج در صنعت ساخت‌وساز است که به دلیل…

2 ماه قبل

آشنایی با ورق آلوزینک یا گالوالوم

ورق آلوزینک یا گالوالوم، نوعی ورق فولادی با روکش آلیاژی از آلومینیوم، روی و سیلیکون…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل بتنی

ساندویچ پانل بتنی نوعی مصالح ساختمانی نوین هستند که از ترکیب مزایای بتن و عایق‌های…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل زنبوری چیست

ساندویچ پانل زنبوری یک نوع مواد کامپوزیتی است که به دلیل ساختار منحصر به فرد…

2 ماه قبل