استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی استفاده از سازه های مقاوم و مستحکم اهمیت به سزایی پیدا کرده است. یکی از مصالحی که برای افزایش استحکام سازه ها طرفداران زیادی به خود جذب کرده است استفاده از ساندویچ پانل است که در انواع مختلفی تولید می شود و یکی از روش های کاهش هزینه پروژه ها استفاده از ساندویچ پانل دست دوم است که باید به شرایط و ویژگی های از جمله مدت زمان استفاده و نحوه تعیین قیمت آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم که به نکاتی در زمینه تهیه ساندویچ پانل دست دوم اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: فروش ساندویچ پانل

 

از موارد تعیین قیمت پانل دست دوم می توان به سالم بودن ورق پوشش فوقانی و تحتانی ،ضخامت ساندویچ پانل ، دانسیته عایق و همچنین مدت زمان استفاده از ساندویچ پانل دست دوم در ساختمان اشاره کرد.

 

ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

ساندویچ پانل یک نوع پوشش برای سقف و دیوار است که به صورت پیش ساخته با یک هسته عایق مرکزی پوشیده شده با ورق فلزی تولید می شود. هسته مرکزی ساندویچ پانل از جنس با ترکیبات پشم سنگ، پلی اورتان و پلی استایرن است که پوشش فوقانی و تحتانی آن از آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزنیک می باشد.

عایق میانی موجود در ساندویچ پانل نقش نفوذ ناپذیر در برابر حرارت، رطوبت و صدا دارد و سطح خارجی آن که در واقع نمای سازه در ساختمان است به وسیله چسب مخصوص به هسته مرکزی وصل می شود.

 

استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

یکی از مواردی که باعث می شود که مدیران پروژه های ساخت ساز تمایل به استفاده از ساندویچ پانل برای پوشش سقف و دیوار کارخانه ها، سالن های صنعتی و انبار ها داشته باشند کم بودن هزینه آن است. گاهی اوقات برای کم شدن هزینه نهایی کار با توجه به بالا بودن هزینه مصالح ساختمانی از پانل دست دوم استفاده می شود. به عنوان مثال پس از خرابی یک ساختمان می توان از مصالحی مانند تیر آهن و آجر برای ساختن سازه های دیگر استفاده کرد.

ساندویچ پانل دست دوم برای ساخت و ساز موجود است اما باید خاطر نشان کرد که قطعا نوع تازه ساخت از کیفیت بهتری نسبت به نوع دست دوم برخوردار است. این نوع پانل ممکن است که پس از خرابی ساختمان و بیرون کشیدن آن ورقه های سطحی آن دچار آسیب شوند و همچنین ممکن است که در ساندویچ پانل دست دوم اتصال بین هسته عایق با ورق فوقانی و تحتانی کنده شده و پوشش سطحی از هسته جدا شود. همه این موارد باعث می شود که ساندویچ پانل دست دوم کیفیت خود را از دست بدهد.

در رابطه با ساندویچ پانل وجود عایق صوتی و حرارتی از مهمترین ویژگی ها و مزایای آن است. که ممکن است که در اثر آسیب به عایق هسته ای آن در هنگام تخریب ساختمان این ویژگی نفوذناپذیری رطوبت و صدا را از دست بدهد. اما با این حال به علت کاهش هزینه کار از آن در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود.

 

تعیین قیمت برای استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

تعیین قیمت پانل دست دوم بر اساس جنس هسته عایق و نوع ورقه پوششی تعیین می شود. از موارد دیگر برای تعیین قیمت پانل دست دوم می توان به سالم بودن ورق پوشش فوقانی و تحتانی ،ضخامت ساندویچ پانل ، دانسیته عایق و همچنین مدت زمان استفاده از سادویچ پانل دست دوم اشاره کرد.

به عنوان مثال قطعا یک ساندویچ پانل که به مدت ۵ سال بر روی یک ساختمان استفاده شده نسبت به پانلی که ۱۰ سال از عمر آن بر روی ساختمان گذشته است سالم تر است و در کل باید گفت که میزان سالم بودن ساندویچ پانل نسبت به کارکرد آن در تعیین قیمت اولویت بیشتری دارد.

 

از جمله مواردی که باعث می شود پانل دست دوم کیفیت خود را از دهد، از بین رفتن اتصال بین هسته عایق با ورق فوقانی و تحتانی در اثر بیرون کشیدن آن از ساختمان است.

 

بیشتر بدانید: انواع ورق ساندویچ پانل

 

نتیجه گیری

استفاده از  پانل دست دوم برای کاهش هزینه های ساخت و ساز، مورد توجه مدیران پروژه ها قرار گرفته است. برای تهیه پانل دست دوم مناسب باید یک سری نکات را مد نظر قرار داد که از جمله این نکات می توان به مواردی مانند مقدار آسیب به ورقه های سطحی آن در اثر بیرون کشیدن آن از ساختمان، سالم بودن اتصال بین هسته عایق با ورق فوقانی و تحتانی، حفظ قابلیت عایق صوتی و حرارتی که ممکن است که در اثر آسیب به عایق هسته ای این ویژگی نفوذ ناپذیری را از دست بدهد.

در نهایت تعیین قیمت آن با توجه به جنس هسته عایق، نوع ورقه پوششی، مدت زمان کارکرد آن در ساختمان، سالم بودن ورق پوشش فوقانی و تحتانی ،ضخامت آن ، دانسیته عایق و غیره اشاره کرد.

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل سقفی، دیواری و … با کیفیت بالا است. شما می توانید برای تهیه ساندویچ پانل مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

بازگشت
WhatsApp
تلفن
پیمایش به بالا