دسته بندی ها Blog

اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی

در این مطلب با اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی آشنا خواهید شد؛ اشتباهاتی که بهره برداری از این محصول مفید را می توانند به ضرر شما تمام کند.

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

پیش از پرداختن به اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی بهتر است نگاهی داشته باشیم به این نوع مصالح پیش ساخته.

ساندویچ پانل سقفی، پانلی متشکل از دو لایه فلزی یا ماده محکم دیگر که لایه‌ی عایق را در بر گرفته‌اند. ساندویچ پانل‌های سقفی ساختمانی دارای مزایای زیادی هستند و با کمترین تعداد نفرات قابل نصب هستند.

بیشتر بدانید: ۷ اشتباه رایج در انبار کردن ساندویچ پانل ها

انواع اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی

اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی را می توان به اشتباه در انتخاب پانل سقفی مناسب از حیث ویژگی های سلیقه ای، خرید پانل سقفی بدون در نظر گرفتن پیش زمینه ها و همچنین خریدهای غیرمعقول دست دوم دسته بندی کرد.  در ادامه به برخی از رایج ترین این اشتباهات پرداخته ایم.

عدم حصول اطمینان از سازگار بودن نگه دارنده ها

به‌کارگیری یک نگه‌دارنده نامناسب سبب شل شدن یا واکنش منفی ساندویچ پانل می شود؛ این واکنش منفی ممکن است میان انواع ناسازگار فلزِ به‌کار رفته در نگه‌دارنده و پانل سقفی ایجاد شود.

برای جلوگیری از رخ دادن این اشتباه رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی، حصول اطمینان از خرید نوع مناسب نگه‌دارنده و عدم سهل انگاری در این انتخاب بسیار حائز اهمیت است.

عدم توجه به راهنمای تولید کننده

دیگر مورد از اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی مرتبط با نادیده گرفتن راهنماهای ارائه شده از سوی تولیدکننده است.

به عنوان نمونه برخی از تولید‌کنندگان از سیستم‌ های نصب مخصوصی استفاده می‌ کنند؛ این سیستم ها دستورالعمل مفصلی دارد که نادیده گرفتن آن سبب عدم بهره برداری مناسب از خریدتان خواهد شد. مثلاً توجه نکردن به دستور‌العمل نصب تولید‌کننده و خریداری هرگونه درزگیر یا واشرهای کهنه یقیناً سبب شکست در انجام اینکار می شود.

بی توجهی به ضریب عایق

اگر هنگام خرید ساندویچ پانل سقفی، ضریب عایق را مورد توجه قرار ندهید دچار یکی از اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی شده اید.

در حقیقت  پانل‌های ساندویچی تا ۹۰٪ بیش از سایر مصالح سقفی در برابر هوا عایق ایجاد می‌ کنند، به همین دلیل در برخی مواقع توانایی عایق‌ بندی‌ شان اغراق‌ آمیز جلوه می کند و مشتری پانل‌ هایی را می‌ خرد که دارای مقدار عایقی نامناسب است.

انتخاب رنگ بندی نامناسب

یکی از موارد مهم در ساندویچ پانل انتخاب رنگ مناسب است؛ در پاره‌ای مواقع امکان دارد گرمایی که لایه برونی ساندویچ پانل جذب می‌کند بسیار زیاد باشد و به خاطر  تفاوت دمایی میان لایه بیرونی و داخلی، یک تنش دمایی ایجاد شود.

بنابراین انتخاب رنگ نیز از دیگر اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل سقفی است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، باید رنگ لایه بیرونی پانل را به‌درستی گزینش کنید.

خرید ساندویچ پانل های دست دوم

گاهی اشتباه محاسبات در هزینه ما را به سمت خریدهای دست دوم سوق می دهد که نه تنها فایده ای ندارد بلکه در ادامه بیشتر پروژه را به هزینه و در نهایت شکست خواهد کشاند.

توجه به انبساط و انقباض ساندویچ پانل

آخرین نکته ای که برای جلوگیری از افتادن به ورطۀ اشتباهات رایج در خرید ساندویچ پانل باید در نظر گرفت مربوط به انبساط و انقباض است.

ماهیت ساخت ساندویچ پانل‌ها به نحوی است که نسبت به سایر مواد ساختمانی همچون سنگ و چوب، در برابر انبساط و انقباض آسیب‌پذیرتر هستند. در نتیجه باید این موضوع در طراحی کلی مد نظر قرار بگیرد، زیرا که بر اندازه و نقاط اتصال بین ساندویچ پانل‌ها تأثیر ‌گذار است.

بیشتر بدانید: ۵ مشکل رایج در رابطه با سردخانه ها و راهکارهایی برای حل آنها

نکته پایانی

اگر در زمینه خرید ساندویچ پانل سقفی نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات لازم دارید، می توانید با گروه مشاورین کبیر پانل تماس حاصل فرمایید.

این شرکت یکی از تولیدکنندگان قدیمی و متخصص در زمینه انواع ورقه های ساندویچ پانل و ساخت بنا با استفاده از این نوع مصالح است. برخورداری از تکنولوژی و دانش روز دنیا و در اختیار داشتن تیم اجرایی حرفه ای در این حوزه باعث شده است تا یکی از تولیدکنندگان نمونه کشور در این زمینه باشد.

Rate this post

آخرین مطالب

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک، نوعی پانل پیش‌ساخته است که از دو ورق آلوزینک در دو طرف…

2 ماه قبل

استاندارد های تست ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی نوین و در عین حال پر کاربرد در ساخت…

2 ماه قبل

مقایسه ساندویچ پانل باکیفیت و نامرغوب

کیفیت ساندویچ پانل از جمله موارد ضروری و مهم است که باید هنکام تهیه، به…

2 ماه قبل

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان یکی از مواد عایق‌کننده رایج در صنعت ساخت‌وساز است که به دلیل…

2 ماه قبل

آشنایی با ورق آلوزینک یا گالوالوم

ورق آلوزینک یا گالوالوم، نوعی ورق فولادی با روکش آلیاژی از آلومینیوم، روی و سیلیکون…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل بتنی

ساندویچ پانل بتنی نوعی مصالح ساختمانی نوین هستند که از ترکیب مزایای بتن و عایق‌های…

2 ماه قبل