ساندویچ پانل اتاق تمیز

یکی از کاربردهای ساندویچ پانل در ساخت کلین روم  است. کلین روم یا اتاق تمیز به مکان های گفته می شود که حداقل امکان ورود و خروج هوا در آنها وجود دارد و در این اتاق ها نباید آلودگی هایی مانند گرد و غبار میکروب های معلق و بخار مایعات و غیره وارد شود.

این اتاق در واقع یک محیط کنترل شده در برابر آلودگی ها و میکروب ها است که در آن خدمات و محصولات حساس به آلودگی در آن تولید می شود. در این اتاق ها نباید هیچگونه جریان خروجی وارد شود و افرادی که در درون این اتاق ها ورود و خروج می کنند در ابتدا باید دوش هوا بگیرند و لباس مخصوص به تن داشته باشند. به همین دلیل در این گونه اتاق ها باید از دیواره ها و سقف مخصوص استفاده شود تا ورود و خروج هوا به کمترین مقدار برسد.

در ادامه مطلب به طور مفصل با خصوصیات این فضا و کاربرد ساندویچ پانل در طراحی آن آشنا می شویم.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

بیشتر بدانید: کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش قارچ

 

اتاق تمیز یا کلین روم

ساندویچ پانل اتاق تمیز

برای ساختن اتاق تمیز از ساندویچ پانل استفاده می شود. برای ساختن این گونه مکان ها به این علت که از حساسیت زیادی برخوردار هستند از ساندویچ پانل مخصوص کلین روم یا اتاق تمیز استفاده می شود. ساندویچ پانل یکی از مصالح پیش ساخته می باشد که از سه لایه تشکیل شده است. ساندویچ های پانل در دو نوع سقفی و دیواری تولید می‌شوند که از لحاظ ساختار با یکدیگر متفاوت هستند.

از ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف ها استفاده می شود و دارای ساختار مخصوص به خود است و ساندویچ پانل دیواری نیز یک نوع دیوار پیش ساخته است که برای ساختن دیوار از آن ها استفاده می شود. این نوع ساندویچ پانل ها معمولاً صاف و به صورت دو رو صاف، یک رو صاف، شیاردار تولید می شوند تا گرد و غبار و باکتری در آنها وجود نداشته باشد. از دیگر مزیت های این نوع ساندویچ پانل می توان به مواردی نظیر مقاومت در برابر انواع خوردگی، پوسیدگی، میکروب‌ها، باکتری‌ها و غیره اشاره کرد.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ های پانل مدل دو رو صاف آلوزینک معمولاً با ضخامت های ۰٫۶ و ۰٫۷ میلیمتر تولید می‌شوند و معمولاً عایق به کار رفته در آنها نیز از جنس پلی اورتان یا پلی استایرن است. عایق پلی اورتان به علت مزیت عایق بودن و همچنین مقاومت بالا امروزه بیشتر استفاده می شود.

 

در روش غیر هم باد سیستم ضخامت ورق با ضخامت ۰٫۶ میلیمتر است. در داخل جداره ساندویچ پانل فوم پلی یورتان قرار می گیرد که با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب تزریق می شود.

 

ساندویچ پانل دیواری برای اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز

برای ساختن اتاق تمیز یا کلین روم احتیاج به ساندویچ پانل دیواری است. ساندویچ پانل دیواری در اتاق تمیز به دو روش هم باد و غیر هم باد اجرا می شود. پانل های دیواری که به روش هم باد ساخته می‌شوند دارای ضخامت ۸۰ میلیمتر هستند و ورق های دو طرف پانل از نوع گالوانیزه با ضخامت ۶ میلیمتر می باشد. فوم های استفاده شده در داخل ساندویچ پانل از نوع پلی اورتان بوده که به داخل جداره تزریق می شود.

پانل هایی که در اتاق های غیر هم باد استفاده می شوند به ضخامت های مختلف ۱۲۰، ۱۰۰، ۸۰، ۶۰ و ۱۴۰ میلی متر قابل تهیه هستند و با توجه به وضعیت قرار گیری پانل در کنار جدار خارجی ساختمان با ضخامت ۶۰ و ۴۰ میلیمتر و در قسمت های میانی ۸۰ و ۶۰ میلی متر توصیه می شود. در روش غیر هم باد سیستم ضخامت ورق با ضخامت ۰٫۶ میلیمتر است. در داخل جداره ساندویچ پانل فوم پلی یورتان قرار می گیرد که با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب تزریق می شود.

 

از مزیت های سقف های فلش می توان به هم باد بودن، زیبایی و غیر قابل رویت بودن نحوه اتصال پانل ها به یکدیگر و همچنین آویزان شدن آنها به سقف اصلی سالن اشاره کرد.

 

ساندویچ پانل سقفی برای اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل سقفی برای اتاق تمیز در دو نوع Flush System و Semi Flush System قابل تولید هستند. از مزیت های سقف های فلش می توان به هم باد بودن، زیبایی و غیر قابل رویت بودن نحوه اتصال پانل ها به یکدیگر و همچنین آویزان شدن آنها به سقف اصلی سالن اشاره کرد. استفاده از این نوع پانل ها برای سالن های اتاق تمیز پروژه های بهسازی و نوسازی توصیه می شود. در این نوع سیستم از سقف های دو رویه، پانل ورق گالوانیزه به ضخامت ۰٫۶ میلی متر استفاده می شود که لایه میانی آنها به وسیله فوم پلی اورتان به ضخامت ۸۰ میلیمتر و با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب تزریق می شود.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل مرغداری و کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش مرغ

 

کلام آخر

اتاق تمیز یا کلین روم در واقع به مکانی گفته می‌شود که که باید از ورود آلاینده هایی مانند گرد و غبار، میکروب های معلق در هوا، بخار مایعات و غیره به آنها جلوگیری شود. این مکان ها به وسیله ساندویچ پانل مخصوص کلین روم یا اتاق تمیز ساخته می شوند که دارای یک سری ویژگی های مخصوص به خود می باشند. این ویزگی های شامل ضخامت ورقه های رویی و لایه فوم میانی و نحوه تولید است.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل با کیفیت و قیمت مناسب است. یکی از تولیدات اصلی ایت سرکت تهیه ساندویچ پانل های مخصوص اتاق تمیز است که بنابر شرایط مشتری امکان سفارش سازی وجود دارد. شما می توانید برای تهیه ساندویچ پانل موردنظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

بازگشت
WhatsApp
تلفن
پیمایش به بالا