دسته بندی ها Blog

طول عمر ساندویچ پانل

طول عمر ساندویچ پانل یکی از مواردی است که مورد توجه مجریان پروژه های ساخت و ساز است. ساندویچ پانل جز مصالحی می باشد که دوام و طول عمر آن نسبت به مصالح سنتی بیشتر است. این پانل ها باید قبل از عرضه در بازارتحت تست های مختلفی مانند فشار ضخامت و برش صفحه ای، برای کسب استانداردهای بین المللی و معتبر قرار بگیرند. در طول انجام تست دوام و عمر بالای این مصالح مشخص می شود. برای ساخت سازه های صنعتی مدت زمان زیادی است که ساندویچ پانل جای دیگر مصالح را گرفته است و آن هم به خاطر مزایای بهتر این سازه ها می باشد. سادویچ پانل تا مدت ها هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ ساخت و کیفیت دچار تغییر نمی شود. در این مقاله قصد داریم که به چهار عامل اصلی طول عمر ساندویچ پانل اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل ضد حریق

 

ورقه های به کار برده شده در ساختار پانل ها از نظر بهداشتی در رده بالایی قرار دارند و از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار هستند.

 

 هسته مرکزی و ارتباط آن با طول عمر ساندویچ پانل

 

 

یکی از عوامل اصلی طول عمر ساندویچ پانل جنس هسته مرکزی آن است. این مواد به صورت سبک و همراه با لایه های نازک و فیبری به کار برده می شوند. ساختار اصلی هسته مرکزی یک ساختار فضایی است که باعث شده ساندویچ پانل بتوانند عایق حرارتی مناسب در برابر اشتعال و حریق باشد. از دیگر ویژگی های هسته مرکزی خاصیت انعطاف پذیری بالا و ساختار قوی آن است. این هسته ها معمولا از جنس پلی اورتان یا پلی استایرن است که هر دو نوع این فوم از خاصیت ضد حریق برخوردار هستند.

 

مونتاژ و ارتباط آن با طول عمر ساندویچ پانل

 

 

طراحی و ساخت و ساز ساندویچ پانل بر اساس مونتاژ صورت می گیرد و اگر قطعه در ساختار آن دچار مشکل شود می توان به راحتی آن را جایگزین کرد. در ضمن شایان ذکر است که در صورت آسیب رسیدن به یک قسمت از پانل این اتفاق به قطعات کناری آن سرایت نمی‌کند و کل سازه دچار مشکل نمی شود. به طور کلی می ‌توان گفت که حداقل طول عمر ساندویچ پانل ۵۰ سال است.

 

لایه های بیرونی و ارتباط  آن با طول عمر ساندویچ پانل

جنس لایه های بیرونی پانل ها از فلزهای مرغوبی مانند فولاد آلیاژی است. فولاد آلیاژی در ساختار پانل ها باعث افزایش مقاومت مکانیکی این مصالح شده است. و می توان گفت که دلیل سبک بودن پانل ها استفاده از دو لایه بسیار سخت بیرونی فلزی آن است.

 

فولاد آلیاژی به کار رفته در ساندویچ پانل

 

 

فولاد آلیاژی به کار رفته در این مصالح شامل ورق آلوزینک و گالوانیزه است و شایان ذکر است که این ورقه ها از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار بوده در برابر واکنش‌های مخربی مانند خوردگی اسیدی، اکسایش و خوردگی بازی مقاوم است در ضمن ورق آلوزینک در برابر حشرات، آفات و حمله موریانه نیز مقاوم بوده که این عامل نیز یکی از دلایل مهم طول عمر این مصالح است.

 

تخمین طول عمر ساندویچ پانل و کاربرد آن

ورقه های به کار برده شده در ساختار پانل ها از نظر بهداشتی در رده بالایی قرار دارند و از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار هستند. مقاومت این محصول نیز در برابر الکتریسیته و عواملی مانند آتش سوزی نیز بسیار بالا است. پانل ها تحول عجیبی در ساخت و سازهای دنیا انجام داده اند به این صورت که استفاده از مصالح سنتی در ساختار ساختمان با عمر مفیدی حداکثر ۲۰ سال تخمین زده شده در حالی که ساندویچ پانل به تنهایی می تواند در حدود ۵۰ سال با وجود کیفیت اولیه پابرجا باشد.

از این پانل ها معمولاً در سالن های تولید، سازه های صنعتی یا مجموعه های ورزشی و غیره استفاده می شود. در این ساختمان ها امنیت، دوام، و طول عمر از مهمترین عوامل برای ادامه فعالیت هایشان است. در حال حاضر محصولی که در مقابل آتش سوزی مقاومت خوبی دارد، پانل های پلی استایرن هستند که در ساخت اتاقهای تمیز نیز به کار برده می شوند.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل عایق صوتی یا آکوستیک

 

ساختار اصلی هسته مرکزی یک ساختار فضایی است که باعث شده ساندویچ پانل بتواند عایق حرارتی مناسب در برابر اشتعال و حریق باشد.

 

کلام آخر

طول عمر ساندویچ پانل در ایجاد محبوبیت برای این سازه مدرن تاثیر بسزایی داشته است. عوامل مهمی در افزایش طول عمر این سازه موثر است که مهمترین آن ها کیفیت مواد به کار رفته در ساخت و مونتاژ آن است. از جمله موارد موارد مهم و تعیین کننده در طول عمر مفید پانل ها می توان به ساختار اصلی هسته مرکزی که عایق حرارتی مناسب در برابر آتش سوزی است، ساخت پانل ها بر اساس مونتاژ که باعث می شود در صورت ایجاد اشکال برای یک قطعه، کل پانل دچار مشکل نشود، لایه های بیرونی ساندویچ پانل که از جنس فلز های مرغوب مانند فولاد آلیاژی است و خواص آنتی باکتریال و مقاومت در برابر الکتریسیته و آتش سوزی اشاره کرد.

 

شرکت تولیدی کبیر پانل سازنده ساندویچ پانل در مدل های مختلف و با کیفیت مرغوب است. شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

Rate this post

آخرین مطالب

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک، نوعی پانل پیش‌ساخته است که از دو ورق آلوزینک در دو طرف…

2 ماه قبل

استاندارد های تست ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی نوین و در عین حال پر کاربرد در ساخت…

2 ماه قبل

مقایسه ساندویچ پانل باکیفیت و نامرغوب

کیفیت ساندویچ پانل از جمله موارد ضروری و مهم است که باید هنکام تهیه، به…

2 ماه قبل

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان یکی از مواد عایق‌کننده رایج در صنعت ساخت‌وساز است که به دلیل…

2 ماه قبل

آشنایی با ورق آلوزینک یا گالوالوم

ورق آلوزینک یا گالوالوم، نوعی ورق فولادی با روکش آلیاژی از آلومینیوم، روی و سیلیکون…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل بتنی

ساندویچ پانل بتنی نوعی مصالح ساختمانی نوین هستند که از ترکیب مزایای بتن و عایق‌های…

2 ماه قبل