دسته بندی ها Blog

معرفی ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع ساندویچ پانل ها برای ساخت بناهای مختلف است. زیرا این نوع ساندویچ پانل دارای ویژگی ها و مزایای خاصی است که باعث می شود تا کاربرد آنها در محیط‌های خورنده مقاومت بالایی در برابر اکسایش و پوسیدگی از خود نشان دهد. در ادامه این مطلب با ویژگیهای ساندویچ پانل گالوانیزه بیشتر آشنا خواهیم شد.

فروش ساندویچ پانل گالوانیزه با کیفیت ساخت و طول عمر بالا در گروه تولیدی کبیر پانل صورت می پذیرد. امکان سفارش پانل ها با محافظ گالوانیکی در ضخامت مورد نظر برای مشتریان عزیز وجود دارد.

 

محافظت گالوانیکی یکی از اقتصادی ترین روش های ابداع شده در صنعت برای حفاظت از صفحات فولادی در محیط های خورنده است.

 

ویژگی های ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از فلز مادر یعنی آهن با روکش روی ساخته شده است. همه ما میدانیم که آهن در برابر عواملی چون اکسیژن، رطوبت، حرارت و باران های اسیدی ضعیف بوده و سریعاً دچار اکسایش و خوردگی می شود. یکی از راهکارهای رایج برای حفاظت از ورقه های فولادی، محافظت گالوانیکی است که طی آن ورقه فولاد درون فلز محافظ غوطه ور می شود. میزان مقاومت فولاد به ضخامت نوع پوشش بستگی دارد. این روش یکی از اقتصادی ترین روش های ابداع شده در صنعت برای محافظت از صفحات فولادی در محیط های خورنده است و به همین دلیل به ورقه روکش شده ورق گالوانیزه گفته می شود.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

 

کاربرد ساندویچ پانل گالوانیزه

حوزه کاربرد ورق گالوانیزه بسیار گسترده است. از آن در نمای بیرونی ساختمان ها، سقف، درب، مشبک ها، قطعات خودرو، لوازم خانگی، تیرهای فولادی و غیره استفاده می شود. یکی از مهمترین کاربرد ورق های گالوانیزه استفاده در ساندویچ پانل ها است. ساندویچ پانل ها جزوه مصالح جدید و پیش ساخته ای هستند که به دلیل مزایای خاص خود امروزه در ساخت بسیاری از از بناها چون سوله های ورزشی، آشیانه هواپیماها، سردخانه های صنعتی، ویلاهای پیش ساخته، کانکس ها، سوله های صنعتی و غیره کاربرد دارند. علت این محبوبیت استحکام و مقاومت بالای ساندویچ پانل های گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی است.

 

ورق فولاد به دلیل مقاومت و استحکام بالا پرکاربردترین فلز در صنایع مختلف است، اما نقطه ضعف این فلز تمایل بالا به ایجاد واکنش های شیمیایی خورنده است.

 

مزایای ساندویچ پانل گالوانیزه

از بین روشهای مختلفی که برای حفاظت از از ورقه های فولادی در برابر خوردگی و اکسایش وجود دارد، محافظت گالوانیکی دارای مزایای ویژه‌ای است که سبب محبوبیت استفاده از ساندویچ پانل های گالوانیزه می‌شود. مهمترین این مزایا به شرح زیر است:

  • بهتر از پوشش های رنگی فولاد را در برابر اکسایش محافظت می کند. زیرا در صورت خش خوردن سد محافظتی از بین نمی رود، اما روکش های رنگی در صورت کنده شدن، ورق فلز را کاملاً بدون محافظ می گذارند.
  • محافظت گالوانیکی یک فرآیند بسیار قوی و در عین حال کم هزینه است.
  • میزان مقاومت ورق در برابر عوامل خورنده بسته به شرایط قابل تنظیم است. به عبارت دیگر برای محیطهای با خورندگی بالا می توان پوشش روی را با ضخامت بیشتر بر روی فلز قرار داد.

  • همچنین پوشش گذاری ورق فولاد انعطاف پذیر بوده و به راحتی فرم دلخواه ورق را می گیرد.
  • ساندویچ پانل گالوانیزه دارای طول عمر بین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

 

بیشتر بدانید: انواع ورق ساندویچ پانل

 

نتیجه گیری

آهن پرکاربردترین فلز صنعتی است که به همین دلیل به آن فلز مادر گفته می‌شود. اما دارای یک ظرف بزرگ است و آن هم تمایل به ایجاد واکنش های شیمیایی با دیگر ترکیبات موجود در محیط است. واکنش های آهن اصطلاحاً اکسایش یا خوردگی نامیده می شود که نتیجه آن پوسیدگی و از بین رفتن این فلز مقاوم است.

از بین روشهای مختلفی که برای محافظت از این فلز در برابر عوامل خورنده ابداع شده است، محافظت گالوانیکی یکی از بهترین، مقاوم ترین و اقتصادی ترین روش ها در صنعت است. از این ورقه ها به طور ویژه در ساخت ساندویچ پانل گالوانیزه استفاده می شود که در این صورت پتانسیل آن را برای کاربرد در سوله های صنعتی، ورزشی، استخرها، ویلاهای پیش ساخته در مناطق با آب و هوای گرم و مرطوب مناسب می سازد.

نکته‌ای که در رابطه با استفاده از ساندویچ پانل گالوانیزه وجود دارد، استفاده از تولیدات با کیفیت ساخت بالا و مطمئن است. متاسفانه در بازار این محصول شاهد انواع با پوشش های ضعیف و در نتیجه مقاومت کم در برابر عوامل ذکر شده هستیم. کبیر پانل گروه تولیدی با تجربه و با سابقه فعالیت بالا در زمینه تولید ساندویچ پانل گالوانیزه است که دوام و طول عمر محصولات خود را به شما تضمین می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

Rate this post

آخرین مطالب

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک، نوعی پانل پیش‌ساخته است که از دو ورق آلوزینک در دو طرف…

2 ماه قبل

استاندارد های تست ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی نوین و در عین حال پر کاربرد در ساخت…

2 ماه قبل

مقایسه ساندویچ پانل باکیفیت و نامرغوب

کیفیت ساندویچ پانل از جمله موارد ضروری و مهم است که باید هنکام تهیه، به…

2 ماه قبل

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان یکی از مواد عایق‌کننده رایج در صنعت ساخت‌وساز است که به دلیل…

2 ماه قبل

آشنایی با ورق آلوزینک یا گالوالوم

ورق آلوزینک یا گالوالوم، نوعی ورق فولادی با روکش آلیاژی از آلومینیوم، روی و سیلیکون…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل بتنی

ساندویچ پانل بتنی نوعی مصالح ساختمانی نوین هستند که از ترکیب مزایای بتن و عایق‌های…

2 ماه قبل