دسته بندی ها Blog

مقایسه ساندویچ پانل باکیفیت و نامرغوب

کیفیت ساندویچ پانل از جمله موارد ضروری و مهم است که باید هنکام تهیه، به آنها توجه داشت. ساندویچ پانل باکیفیت دارای ویژگی هایی است که می توان از طریق شناخت خصوصیات مربوط به ساندویچ پانل مرغوب آنها را بشناسید. برای اینکه بتوانید یک ساندویچ پانل مرغوب را شناسایی کنید در ابتدا باید ساختار ۳ لایه ای آن دقت کنید. ورق هایی که در ساندویچ پانل به کار می روند معمولاً از جنس آلوزینک، آلومینیوم و یا گالوانیزه هستند و برای فوم های به کار برده شده در آنها از فوم های مانند پلی اورتان، پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ و پشم شیشه استفاده می شود. در ضمن باید در نظر داشت که مواد به کار رفته در تولید ساندویچ پانل در کنار خط تولید آن در کیفیت نهایی آن تاثیر بسیاری دارد.

 

بیشتر بدانید: کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش قارچ

 

یکی دیگر از روش‌های پی بردن به کیفیت ساندویچ پانل از طریق ورق هایی است که در آن استفاده شده این ورق ها لایه های بیرونی این سازه محسوب می شوند که در محافظت از آن نقش بسزایی دارند که اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشند سبب کاهش طول عمر سازه خواهند شد.

 

 

ساندویچ پانل باکیفیت

 

 

ساندویچ پانل با کیفیت در واقع پانلی است که بتواند در برابر عواملی مانند رطوبت، سرما، گرما، تابش نور مستقیم خورشید و همچنین زلزله مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین شایان ذکر است که اگر پانل های با کیفیت در معرض مواد اسیدی قرار بگیرند خاصیت خود را از دست نمی دهند. در ضمن پانل های مرغوب در برابر فشارهای مکانیکی و فیزیکی مقاومت بالایی دارند. از دیگر مزیت های ساندویچ های پانل با کیفیت می ‌توان به کم وزن بودن، قابلیت نصب و جابجایی آسان، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و همچنین استحکام و طول عمر بالا اشاره کرد.

 

 

ساندویچ پانل بی کیفیت

 

 

ساندویچ پانل های بی کیفیت در مدت زمان کوتاه در مقابل عواملی مانند سرما، گرما و رطوبت آسیب می بینند و دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند. همچنین شایان ذکر است که اگر جنس فوم این پانل ها خوب باشد باعث می شود که خاصیت عایق بودن آن از دست برود به همین دلیل توصیه می شود که در هنگام خرید ساندویچ پانل به ساختار آن که چه موادی برای تولید آن استفاده شده است توجه داشته باشید.

 

روش های مناسب برای تست ساندویچ پانل

روش های تشخیص ساندویچ پانل مرغوب از نوع بی کیفیت آن زیاد است. در ادامه قصد داریم که به تعدادی از این روش ها اشاره کنیم.

 

ساندویچ پانل باکیفیت در شرکت های تولیدی

در این باره باید در نظر داشته باشید که تولید کننده های معتبر به هیچ عنوان کیفیت محصولات خود را فراموش نمی کنند و همیشه در تلاش اند که محصولاتی با کیفیت و رقابتی با دیگر محصولات تولید کنند بنابراین توصیه می شود که در هنگام خریداری ساندویچ پانل برند محصول را مد نظر داشته باشید که از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر. در ضمن در هنگام خرید ساندویچ پانل اگر فقط به قیمت آن توجه کنید ممکن است که پس از گذشت مدتی دچار پشیمانی شوید به این علت که قطعاً پانل های ‌با قیمت پایین از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و ممکن است با گذشت زمان دچار پوسیدگی و خوردگی شوند که این اتفاق می تواند از زیبایی و طول عمر سازه شما بکاهد.

 

 

ورق های به کار برده شده در ساندویچ پانل باکیفیت

 

 

یکی دیگر از روش‌های پی بردن به کیفیت ساندویچ پانل از طریق ورق هایی است که در آن استفاده شده این ورق ها لایه های بیرونی این سازه محسوب می شود که در محافظت از آن نقش بسزایی دارند که اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشند سبب کاهش طول عمر سازه خواهند شد. این ورقه ها باعث افزایش مقاومت آنها در مقابل پوسیدگی و باعث حفاظت از هسته پانل شده که به طور کلی از جنس آلوزینک، آلومینیوم و یا گالوانیزه هستند و با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت از آنها استفاده می شود و دارای کارایی مخصوص به خود هستند.

 

 

فوم استفاده شده در ساندویچ پانل باکیفیت

 

 

یکی از مواد اصلی به کار برده شده در ساندویچ پانل که آن را در برابر حرارت، صوت، رطوبت، آتش سوزی و اتلاف انرژی، عایق می کند، فوم است که اگر دارای کیفیت مناسبی نباشد پانل از طول عمر و دوام خوبی برخوردار نخواهد بود. فوم های استفاده شده در پانل معمولاً از جنس پلی استایرن، پلی یورتان و پشم سنگ هستند. اگر در پانل از فوم عایق پلی یورتان استفاده شود به علت قوی بودن عایق آن در مقابل سرما، گرما و همینطور صدا سبب استحکام بالای این سازه می شود.

 

ساندویچ پانل با کیفیت در واقع پانلی است که بتواند در برابر عواملی مانند رطوبت، سرما، گرما، تابش نور مستقیم خورشید و همچنین زلزله مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین شایان ذکر است که اگر پانل های با کیفیت در معرض مواد اسیدی قرار بگیرند خاصیت خود را از دست نمی دهند.

 

بیشتر بدانید: فروش ساندویچ پانل

 

کلام آخر

همانطور که در متن اشاره شد اگر قصد خرید ساندویچ‌ پانل را دارید در ابتدا بهتر است که یک کارخانه معتبر که از مواد باکیفیت در محصولات خود استفاده می کند را جستجو کنید. در این صورت می‌توانید ساندویچ پانل با کیفیت که دارای استانداردهای لازمه است را خریداری کنید. در کل فراموش نکنید که خط تولید آن و روشی که با استفاده از آن پانل ها تولید می شوند در کیفیت نهایی آنها بسیار موثر است.

 

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع ساندویچ های پانل با کیفیت مرغوب است. شما می توانید برای سفارش انواع پانل های سقفی، دیواری و غیره با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

آخرین مطالب

ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک، نوعی پانل پیش‌ساخته است که از دو ورق آلوزینک در دو طرف…

2 ماه قبل

استاندارد های تست ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی نوین و در عین حال پر کاربرد در ساخت…

2 ماه قبل

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان یکی از مواد عایق‌کننده رایج در صنعت ساخت‌وساز است که به دلیل…

2 ماه قبل

آشنایی با ورق آلوزینک یا گالوالوم

ورق آلوزینک یا گالوالوم، نوعی ورق فولادی با روکش آلیاژی از آلومینیوم، روی و سیلیکون…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل بتنی

ساندویچ پانل بتنی نوعی مصالح ساختمانی نوین هستند که از ترکیب مزایای بتن و عایق‌های…

2 ماه قبل

ساندویچ پانل زنبوری چیست

ساندویچ پانل زنبوری یک نوع مواد کامپوزیتی است که به دلیل ساختار منحصر به فرد…

2 ماه قبل