تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن

تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن می تواند سبب صرفه جویی در هزینه ها شود. ساندویچ پانل مصالحی هستند که به صورت پیش ساخته تولید می شوند که مشکلات عملیات ساخت و ساز به روش سنتی را نخواهند داشت و باعث می‌شوند که زمان ساخت و سازبه میزان زیادی کاهش داده شود و همچنین سبب صرفه جویی در هزینه های اجرای پروژه ها خواهند شد.

از این سازه ها نیز می توان برای تعمیر و بازسازی ساختمان ها نیزاستفاده کرد. یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش عمر سازه می شود وجود نصاب های با تجربه و مجرب است که در این صورت نصب و درزبندی و آب بندی پانل ها به صورت دقیق تر انجام خواهد شد در ضمن اگرهر چند سال یکبار به تعمیر و بازسازی سازه ها اقدام کنید این عمل سبب افزایش طول عمر پانل ها می شود یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در طول عمر پانل ها شرایط آب و هوایی منطقه است که عواملی مانند گرما سرما بر روی آنها تاثیر می گذارد که در این باره جنس و کیفیت مواد به کار رفته در تولید ساندویچ پانل تاثیر زیادی درافزایش طول عمر آنها خواهد داشت.

 

بیشتر بدانید: قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

 

برای تعمیر پانل ها می توان لایه بیرونی یعنی ورق فلزی راباز کنید و فوم قدیمی و آسیب دیده رابا استفاده از یک فوم جدید جایگزین کنید.

 

روش های تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن

 

تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن

 

  • برای نگهداری ازساندویچ پانل بهتر است که به گونه ای چیده شوند که امکان تبادل هوا در اطراف آنها وجود داشته باشد.
  • برای جلوگیری از آسیب های مکانیکی و آب باران توصیه می شود که آن ها را بر روی یک صفحه یا سکوی سخت قرار دهید.
  • برای جلوگیری ازایجاد صدمه و فشار بر روی پانل ها توصیه می شود که از راه رفتن بر روی آنها خودداری کنید.
  • بهتر است که حدالامکان پانل ها را به صورت کمی مایل نگهداری کنید به طوری که شبکه جوش و مفتول های آن آسیب نبیند. در این حالت درصورت ایجاد بارندگی آب باران بر روی آن ها جمع نخواهد شد. در ضمن شایان ذکر است که این شیب نباید بیشتر از ۵ درصد باشد.
  • برای بارگیری پانل ها فاصله بین چنگال‌های لیفتراک باید طوری باشد که به لبه های پانل ها آسیب وارد نشود و تعادل آن بر روی لیفتراک محفوظ باشد.
  • از حمل ونقل پانل ها با دست و استفاده از لبه های مادگی آنها به عنوان دستگیره خودداری کنید و در مسیرهای کوتاه برای جابجایی از وسط پانل برای نگه داشتن آن استفاده کنید.
  • از اتصال مستقیم چنگک لیفتراک و بالابر با پانل جلوگیری کنید.عملیات بارگیری باید به وسیله قلاب های مخصوص انجام شود.
  • برای بلند کردن سازه ها از کشیدن پانل ها و روی همدیگر خودداری کنید در غیر این صورت احتمال آسیب و خراش بر روی آنها افزایش می یابد باید آنها را به صورت عمودی بلند کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد آسیب های احتمالی به پانل ها آنها را در نزدیکترین محل به نصب تخلیه کنید.

 

تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن بعد از نصب

 

تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن

 

  • برای افزایش طول عمر آنها بهتر است که تا حدالامکان آنها را از تابش مستقیم نور خورشیدو همچنین تغییرات حرارتی شدید به دور نگه دارید.
  • مواد شیمیایی و اسیدیته و حلال هایی مانند هیدروکربن ها از پایداری و ماندگاری این سازه ها می کاهند به همین دلیل سعی کنید آنها را از این مکان ها دور نگه دارید. البته شایان ذکر است که پانل هایی وجود دارند که با استفاده از به کارگیری مواد و متریال مرغوب در ساخت آنها، سازگاری بیشتری با این محیط ها و همچنین مکان های صنعتی دارند.
  • تعمیر و بازسازی پانل ها هر چند سال یکبارمی تواند سبب افزایش عمرمفید و کارایی آنها شود.
  • درزبندی و آب بندی پانل ها یکی از مواردی است که باید به درستی صورت گیرد تا از نفوذ آب باران، هوا و رطوبت به داخل سازه و پوسیدگی آنها جلوگیری شود.

 

تعمیر ساندویچ پانل آسیب دیده

 

تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن

 

از آنجا که ممکن است جایگزین کردن پانل های قدیمی با پانل های نو هزینه بر باشد اقدام به تعمیرآنها می تواند با صرفه تر باشد. برای تعمیر پانل ها می توان لایه بیرونی یعنی ورق فلزی راباز کنید و فوم قدیمی و آسیب دیده رابا استفاده از یک فوم جدید جایگزین کنید. سپس روکش فوم را با استفاده از چسب مخصوص بر روی آن می چسبانید و بعد از آن ورق فلزی را بر روی آن می گذارید. در ضمن برای آب بندی و همچنین درزبندی پانل ها می توانید از چسب پلی اورتان استفاده کنید. از دیگر عوامل برای جلوگیری از آسیب و همچنین نگهداری پانل ها می توان به شستشو، پاکسازی، رنگ آمیزی و همچنین تعویض پیچ های زنگ زده اشاره کرد.

 

برای نگهداری ازساندویچ پانل بهتر است که به گونه ای چیده شوند که امکان تبادل هوا در اطراف آنها وجود داشته باشد.

 

بیشتر بدانید: ایمنی ساندویچ پانل ها

 

تعمیر ساندویچ پانل و نگهداری از آن می تواند برای کاهش هزینه های اضافی بسیار موثر باشد. شما می توانید با کسب اطلاعات از نحوه تعمیر آنها و همچنین نگهداری از پانل ها عمر مفید آنها را افزایش دهید.

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل با کیفیت مرغوب است. شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

بازگشت
WhatsApp
تلفن
پیمایش به بالا